keskiviikko 22. huhtikuuta 2009

Vähän tuoliaa ja vähän golfia



Alkuviikosta sain läpiveto-ompeleet valmiiksi. Työhön käytetään tuplaria (neula, jossa terävät kärjet kummassakin päässä). Työvaihe oli mielestäni erittäin vaikea - kuvassa ehkä näyttää helpolta kuin heinänteko, mutta sitä se ei ole käytännössä. Kun ompeleet oli ommeltu, ne kiristettiin.




Itse asiassa tuntuu, että tämä työ on kiristämistä, kiristämistä ja vielä kerran kiristämistä. Välillä toki venytetään. Ja tietenkin koko ajan tarkkaillaan kankaan langansuuntaa!




Tässä kuvassa olen pöyhinyt reunatäytettä ja lisännyt heinää. Tuoli alkaa muotoutua. Myös sivureunat on täytetty ja perustuskangas käännetty, mutta koska kulmat tehdään viimeisenä, ne lepattavat kameran tiellä.
Tässä(kin) vaiheessa tulee olla tarkkana, että tuolista tulee muodoiltaan sellainen kuin sen henkeen kuuluu.

Tuolin jo alkaessa muistuttaa tuolia, minulla olisi jo kauhea hinku laittaa siihen lopullinen kangas.
Ennenkuin pääsen sovittelemaan lopullista kangasta tämän kaunokaisen päälle, edessä on vielä monen monta työvaihetta.

Tällä viikolla oli myös toinen golftuntini. Ja ihan golfkentällä - ei teoriaa. Teoriaa on luettu talven mittaan niinkuin tehty kuiva- ja mielikuvaharjoitteluakin. Kun nurmikko toipuu talvesta, saadaan lyöntiverkko pystytettyä takapihalle, sitten alkaa tapahtumaan :)




Parituntinen oli tosi hyvä. Kiersin pron ohjauksessa par kolmosen pariin otteeseen.

Pelin henki oli tämä: mun piti aina kahdelle reiälle kerrallaan valita joko bunkkeri, raffi tai väylä (eli mihin lyön). Hmmm.... minä olin ajatellut täräyttää suoraan lipulle (tai siis yrittää). Valinta piti tehdä tietenkin etukäteen. Jos esim. olin valinnut bunkkerin, ja pallo ei mennyt avauksella bunkkeriin, se lyötiin sinne! Ja tietenkin sieltä pois ja toivon mukaan lähelle lippua. Tosi hyvää hajoitusta, sekä bunkkerista että raffista, näitähän vältellään.

Ei kommentteja: